Tuesday, August 3, 2010

ေနာက္ေက်ာကိုဓားထိုးခံရသူ

ရခိုင္သမိုင္းသုေတသီ ရမၼာ၀တီပညာစာရ (သို ့မဟုတ္) ေနာက္ေက်ာကိုဓားထိုးခံရသူ ႏွင့္ေနာက္ဆက္တြဲမ်ား။



(ေအာက္ပါ ၀က္ဆိုက္မ်ားတြင္ ေတြ႕ရသည္)
Human Rights Myanmar
Freedom Burma
ဒီေရ ၀က္ဆုိက္

ရခိုင္သမိုင္းအေမြအႏွစ္ထိန္းသိမ္းေဖာ္ထုတ္ျပန့္ပြားေရးႏွင့္ ရခိုင္ျပည္ေတာင္ပိုင္း-ေျမာက္ပိုင္းကြဲျပားမွဳမရွိ ညီညြတ္ေရးအတြက္ စစ္ေတြၿမိဳ ့ကန္ေတာ္ႀကီးရပ္တြင္မဟာမုနိဗုဒၶ၀ိဟာရေက်ာင္းတိုက္ကို၁၉၉၀ခုႏွစ္တြင္ ၀ါးေက်ာင္းအျဖစ္တည္ေဆာက္ထူေထာင္ခဲ့သည္။ေငြအသျပာဗလနန္ ့ရခိုင္ရာဇ၀င္သမားတစ္ဦး၏ေက်ာင္း ကားႏြားတင္းကုတ္သာသာ။သို ့ရာတြင္သူမ်က္ႏွာမွအၿပံုးပန္းငြားငြားစြင့္စြင့္ပြင့္လို ့။ရခိုင္ျပည္အတြက္အရိုးေၾက ေၾကအေရခမ္းခမ္းေသပန္းပင္ပြင့္ပြင့္သူမမွဳ။ေက်ာက္စာ၊ေပစာေသတၱာ၃-၄လံုးသာသူ ့မွာပါသည္။ဘိနပ္ပင္စီး မထား။သည္လိုပံုႏွင့္စစ္ေတြကိုခ်ီတက္လာခဲ့ျခင္းပင္။
စတင္တည္ေထာင္စဥ္က ရခိုင္စည္အဖြဲ ့ႏွင့္ရခိုင္စာေပသမားမ်ားျဖင့္ၾကမ္းခင္းေျမသား၊အကာ၀ါးထရံျဖင့္ျဖစ္ သည္။ပုသိမ္ေက်ာင္းမွသံဃာေတာ္အခ်ဳိ ့ႏွင့္ရပ္တည္လ်က္ဆြမ္းကိုသံဃာေတာ္ေလးပါးလ်င္ ဆန္တဗူးက်စီ၊ ဟင္းအျဖစ္ျမက္၀မ္းပူကိုငပိနည္းနည္းဆီနည္းနည္းျဖင့္သာဘုန္းေပးၾကရသည္။ ေက်ာင္းတည္ေနရာသည္ စစ္ေတြၿမိဳ ့ႏွင့္အလွမ္းေ၀းသည္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊အနီးရွိကန္ေတာ္ႀကီးရြာ၌ရြာကိုးကြယ္ရာဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ရွိေနျခင္းအျပင္၄င္းရြာမွာလြန္စြာဆင္းရဲႏြမ္းပါးလွျခင္း၊ရခိုင္ေတာင္ပိုင္းမွလာေရာက္တည္ေထာင္မွဳေၾကာင့္ဆြမ္း ေလာင္းမည့္သူအလြန္ ့အလြန္နည္းပါးျခင္းတို ့ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊အလွဴရွင္ေက်ာင္းဒကာမဟုတ္ဘဲ ႏြမ္းပါး သည့္ရခိုင္စာေပသမားမ်ားတတ္ႏိုင္သေလာက္ပံ့ပိုးေနျခင္းတို ့ေၾကာင့္ ဤကဲ့သို ့မ၀ေရစာဆြမ္းႏွင့္ျမက္၀မ္းပူကို ေရ လံုျပဳတ္စားခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ထိုစဥ္က ဆန္ကို စစ္ေတြဒီဂရီေကာလိပ္မိသားစုႏွင့္ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းမွ ရမ္းၿဗဲမိသားစု မ်ားကလွဴဒါန္း ၍သာ ထမင္းစားရသည့္ဘ၀။ဤကဲ့သို ့ ဘ၀အေျခအေနမ်ဳိးတြင္ ေက်ာင္းေန သံဃာအား လံုး(ဆရာေတာ္ပညာစာရအပါအ၀င္)ေပါက္တူး၊ေပါက္ျပားကိုင္လ်က္ေနပူ မိုးရြာ မေရွာင္ ကန္တူးၾကသည္။ ကန္မွထြက္လာေသာေျမျဖင့္ အုတ္ဖုတ္ၾကသည္။ ၄င္းအုတ္ျဖင့္ေက်ာင္းေဆာက္ရသည္။ မင္းဂံရပ္ကြက္တည္ေထာင္လာခ်ိန္မွာေက်ာင္းသားမ်ားပညာေရးအခက္အခဲရွိလာသည္။ ကိုယ့္ဒုကၡႏွင့္ကိုယ္ျဖစ္ေနေသာ္ လည္း အဓမၼအိမ္ရာေရႊ ့ေျပာင္းခံရေသာ ရခိုင္မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားကို မိမိတတ္ႏိုင္သမွ်ကူညီလိုစိတ္ျဖင့္အခမဲ့စာျပ ေပးၾကသည္။ စတင္ခ်ိန္ကမူလတန္းမွသည္ အထက္တန္း(န၀မတန္း)ထိ ေက်ာင္းသား/သူ ၉၀ေက်ာ္သည္။
ေနာက္ပိုင္းေက်ာင္းပရိေဘာဂမရွိသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီတစ္ခုျဖစ္ေသာရခိုင္ဒီမိုကေရစီတပ္ေပါင္းစုက၄င္းတို ့ပါ တီအဖ်က္သိမ္းခံရ၍ ရံုးသံုးပစၥည္းမ်ားကိုလာေရာက္လွဴဒါန္းရာ ဘီရိုအခ်ဳိ ့ႏွင့္ ဆရာေတာ္ရခိုင္ျပည္အႏွံ့ထမင္း အငတ္ခံရွာေဖြစုေဆာင္းထားေသာေက်ာက္စာ၊ေပစာ၊ဒဂါးမ်ားႏွင့္ျဖစ္၍ အတြင္းပိုင္းတြင္းဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ႏွင့္ အနည္းငယ္တူေသာ္လည္း၊အျပင္ပိုင္းတြင္ႏြားရံုႏွင့္အလြန္တူေပသည္။သို ့ေသာ္ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားကေတာ ့ သည္ျမင္ကြင္းကိုအလြန္သေဘာက်ၾကသည္။ဓာတ္ပံုမ်ားရိုက္ၾကသည္။
တခ်ဳိ ့ေရာက္လာသူမ်ားကေက်ာင္းဒကာသတ္သတ္မွတ္မွတ္ထားလိုၾကသည္။ဆရာေတာ္ကမူေက်ာင္း ဒကာသတ္သတ္မွတ္မွတ္ထားလ်င္သူ ့လုပ္ငန္းမ်ားကို၀င္ေရာက္စြက္ဖက္မည္ကိုစိုးရိမ္သည္။ပရဟိတ အလုပ္မ်ားလုပ္ေသာအခါျပႆနာရွဳပ္မည္ကိုစိုးရိမ္သည္။သူက သူ ့ေက်ာင္းသည္ရခိုင္တျပည္လံုးအတြက္ျဖစ္ ရမည္။ရခိုင္သားမည္သူမဆိုသြားလာခြင့္ရွိရမည္။၄င္းျပင္စစ္ေတြအပါအ၀င္ရခိုင္ျပည္၌ ေက်ာင္းကိုအေျခခံ၍ ညီညြတ္မွဳပ်က္ျပားရသည့္သာဓကမ်ားစြာရွိသည္။ထို ့ေၾကာင့္ေက်ာင္းဒကာခံမည္လူပုဂၢိဳလ္(သို ့)အဖြဲ ့အစည္း ကိုျငင္းဆန္ခဲ့ျခင္းမ်ားရွိခဲ့သည္။ယင္းသို ့ေၾကာင့္ေက်ာင္းရွင္ခံလိုေသာအုပ္စုတစ္ခ်ဳိ့ႏွင့္မိဘမဲ့ကေလးမေမြးမီက ပင္အဆင္မေျပျဖစ္ခဲ့သည္။မည္သူမဆိုလက္ခံခဲ့၍လည္းတခ်ဳိ ့ကဘ၀င္မက်ခ်င္။သူက မည္သူကိုးကြယ္သည္ မကိုးကြယ္သည္ျဖစ္ေစဥပေဒခ်ဳိးေဖာက္ထားျခင္းမရွိသည့္မည္သည့္ဒုကၡေရာက္သူကိုမဆိုလက္ခံသည္။ အဆံုးစြန္ရခိုင္သားမွန္လ်င္မည္သူမဆိုတည္းခြင့္၊၀င္ထြက္ခြင့္ရွိရမည္။ရခိုင္သားပိုင္ေက်ာင္း။တစ္ဦး၊တစ္ေယာက္တစ္စု၊တစ္ဖြဲ ့ပိုင္အျဖစ္သူမခံယူလို။ျဖစ္ႏိုင္လ်င္ရခိုင္တျပည္လံုးကိုေန ့စဥ္ထမင္းေကၽြးထားခ်င္သူ။
၁၉၉၅ခုႏွစ္မွစ၍ မိဘမဲ့ရခိုင္ကေလးငယ္မ်ားကိုေမြးေလသည္။ဘုန္းႀကီးကကေလးေမြးသည္ကိုတခ်ဳိ ့ကမႀကိဳက္ ၾကေပ။ရခိုင္သားမ်ားမည္မွ်ဆင္းရဲေနၾကသည္ကိုမိမိ၇င္ေသြးကုလားမ်ားလက္ထဲေရာင္းစားေနသည္ကသက္ ေသျပသည္။မိမိအေနႏွင့္ကရိကထမ်ားလွေသာဤလုပ္ငန္းကိုမလုပ္လိုေသာ္လည္း လုပ္မည့္သူမရွိ။ ကမၻာမီး ေလာင္သားေကာင္ခ်နင္းေနၾကေသာအမ်ဳိးသီလေစာင့္ရခိုင္သားမ်ား။မၾကား၀ံ့မနာသာကိုယ့္ရင္ေသြးကို ကုလား ဆီမွာေရာင္းစားေနၾကသည္။ေမြးကင္းစကိုလမ္းေဘးမွာလူမဆန္စြာစြန္ ့ပစ္သြားၾကသည္။ အမ်ဳိးႏွင့္သီလ ကိုအသာထားကိုယ့္သားသမီးကိုပင္ေခြးစာေကၽြးေနၾကသည္။ကမၻာမွာရခိုင္လူမ်ဳိးဟာရွက္စရာအေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေတာ့မည္။ထို ့ေၾကာင့္ကဲ့ရဲ့မွဳမ်ားၾကားကေမြးကင္းစအရြယ္မွစ၊ ရင္ခြင္ပိုက္ကေလးငယ္မ်ားကိုကိုယ္တိုင္ႏို ့ ပုလင္းျဖင့္ႏို ့ခ်ဳိတိုက္ေကၽြးသည္။မရြံမရွာ ေသးမစင္တို ့ကိုေလွ်ာ္ဖြတ္သည္။ပုခက္လႊဲေပးသည္။တခါတရံအိပ္ မေပ်ာ္ေသာကေလးငယ္မ်ားကို ေ၇ွးေခတ္ရခိုင္မင္းသမီးဧျခင္း၊ရခုိင္သာျခင္းကိုဆိုျပ၍ပင္သိပ္လိုက္ေသးသည္။ ငယ္စဥ္ကပင္နက္နက္ရွဳိင္းရွိဳင္းစြဲစြဲၿမဲၿမဲလုပ္ကိုင္လာခဲ့ေသာခရီးထြက္ရာဇ၀င္သမိုင္းမွတ္တမ္းရွာေဖြစုေဆာင္းဖို ့ ပင္အခ်ိန္မရေတာ့။သို ့ေသာ္လည္းမတတ္ႏိုင္။ကိုယ္ေ၇ြးခဲ့ေသာလမ္းျဖစ္သည္။
တဖက္မွာလူမ်ားလာသည္ႏွင့္အမွ်တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းကိုလည္းလုပ္ေဆာင္ရသည္။သူ ့မွာရွိေသာ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္ကိုေလးစားေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ရခိုင္သားမ်ားကစုေပါင္းလွဴဒါန္းသည္။ ရခုိင္သမိုင္းအတြက္အကူအညီေတာင္းသူ၊ေဆြးေႏြးလာသူျပည္တြင္းျပည္ပသမိုင္းပညာရွင္ေတြကလွဴၾကသည္။ တကၠသိုလ္ဆရာဆ၇ာမမ်ားေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားလည္းလာသည္။ ရခိုင္ ေတာင္ပိုင္းကလည္းလာသည္။ ေျမာက္ပိုင္းကလည္းေရာက္သည္။ေက်ာင္းလည္းအေဆာင္မ်ားလာသည္။စည္လာသည္။သူမေပ်ာ္ပါ။ သူ၀ါသနာကေရွးေဟာင္းသုေတသနလုပ္ငန္း၊သူလုပ္ေနရသည္ကေသးေခ်းေစာ္နံေသာကေလးထိန္း အလုပ္။
စည္ပင္လာသည့္အခါအဖြဲ့ေပါင္းစံုကေနရာ၀င္ယူခ်င္လာသည္။ဒကာမဲ့သည့္ရခိုင္ဘံုေက်ာင္း။လိုခ်င္သည့္အထဲ အစိုးရအာဏာပိုင္မ်ားလည္းပါသည္။လူမွဳ၀န္ထမ္းကစည္းရံုးသည္။သူကမေပး။စစ္ဗိုလ္လာ၍ၿခိမ္းေျခာက္ သည္။သူလက္မခံ။အမ်ဳိးမ်ိဳးဖိအားေပးသည္၊သူမမွဳခဲ့။ေရႊ၀ါေရာင္တုန္းကလည္းအဖမ္းခံခဲ့ရေသးသည္။ သူ အမွတ္မရွိ။ သူ ့လုပ္ငန္းကိုသူလုပ္သည္။လုပ္ႀကံေတာ့မည္သိလည္းသူေနာက္မဆုတ္။
ေနာက္ဆံုးတြင္ကုလားမ်ားႏွင့္ရန္တိုက္သည္။တႏွစ္တစ္ႀကိမ္ဆိုသလိုအာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ေျဖရွင္းေနရသည္။သူ ့ ေက်ာင္းကမၾကာခဏဆိုသလိုေထာင္ထဲအပို ့ခံရသည္။တဖက္မွာကူညီလိုသည္ဟုေၾကာင္းျပကာ၀င္လာသူမ်ား ရွိသည္။အစစသတိထားေနရသည္။က်န္းမာေရးခ်ဳိ့တဲ့လာသည္အထိ။ ေဒသစြဲမ်ားမွာယေန ့ထိ မေပ်ာက္ေသး။ အမွန္ကိုလုပ္သည္။ သူေနာက္ဆုတ္လိုက္က ေနာင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာထိ ရခိုင္ညီညြတ္ေရးမရႏိုင္သည္ကို သူျမင္သည္။ သေဘာထားႀကီးႀကီးႏွင့္ေတာင့္ခံေန သည္။ မည္သို ့မွ် တိုက္မရသည့္အဆံုးကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ တိုက္ခိုက္ခံလာရသည္။သို ့ႏွင့္တိုင္ သူေနာက္ မတြန္ ့ခဲ့ေပ။ အခ်ိန္တန္ရပ္သြားလိမ့္မည္ဟုသာယူဆထားသည္။ေမတၱာမပ်က္ခဲ့။
အင္ဂ်ီအိုတခ်ဳိးခ်ဥ္းကပ္လာသည္။ ဂလိုေဘလိုင္ေဇးရွင္းအရလက္ခံသည္။၂၀၀၉ခုႏွစ္တြင္လုပ္ငန္းေကာ္ မတီ တစ္ခုဖြဲ ့ဖို ့ေလွ်ာက္လာသည္။ဆရာေတာ္၏လုပ္ငန္းမွာကူညီေဆာင္ရြက္ေပးဖို ့ေျပာလာသည္။ ဆရာေတာ္စီမံ ခန္ ့ခြဲသည့္အတိုင္းလိုက္နာေဆာင္ရြက္မည္ဆိုသည္။သည္ေကာ္မတီဖြဲ ့ဖို ့ကိစၥစစ္ေတြသံဃာမ်ားကမလုပ္ဖို ့ သတိေပးသည္။ ဆရာေတာ္ကအသက္လည္းႀကီးလာၿပီမိမိတို ့ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားကိုကူညီမည့္သူမ်ားကို မျငင္းစေကာင္းဟုဆိုကာႏွစ္၂၀နီးပါးေရွာင္ရွားလာခဲ့ေသာလုပ္ငန္းေကာ္မတီတစ္ခုကို၁၈-၁၁-၀၉ေန ့တြင္ ဖြဲ ့ခဲ့သည္။ ထိုအဖြဲ ့ထဲက အစိုးရေမြးထားသူမ်ားကဆရာေတာ္လုပ္ငန္းက္ို အစအဆံုးေလ့လာသည္။ တိုက္ခိုက္ရန္စစ္ေရးျပင္ဆင္သည္။မာယာသံုးသည္။အားနည္းခ်က္မ်ားဘယ္ေနရာရွိသနည္းေလ့လာသည္။
ဒုကၡေပးမည့္သူမ်ားကလုပ္အားေပးေနသူမ်ားႏွင့္ဆရာေတာ္ကိုေသြးခြဲသည္။ေက်ာင္း၀င္ျပသည္။တခ်ဳိ ့ေမြး ကငး္စမ်ားေသဆံုးၿပီးလ်င္ေဆးမွဴး၊သူနာျပဳမ်ားႏွင့္ညွိလ်က္အေလာင္းကိုေက်ာင္းပရ၀ုဏ္ထဲ၌အေၾကာင္း အမ်ဳိး မ်ဳိးေၾကာင့္ျမွဳပ္ႏွံထားခဲ့သည္ကိုေဖာ္ထုတ္သည္။ဆရာေတာ္၏မယ္ေတာ္ကိုလည္း ေက်ာင္း၀င္းထဲမွာပင္ျမွဳပ္ႏွံ ဂူသြင္းထားသည္။၀ိနည္းအရအျပစ္မရွိ။ဆရာေတာ္အားပုဂၢလိက၀တၳဳေငြလွဴဒါန္းသည္ကိုမွတ္သားထားသည္။ ဆရာေတာ္၏တူမအရင္းျဖစ္သူ မာလာ ဆရာေတာ္ကိုျပဳစုဘို ့ေက်ာင္းမွာ ေရာက္ေနသည္ကိုဆရာေတာ္ႏွင့္ေဖာက္ျပားေနသည္ဟု၀ါဒျဖန့္သည္။
နအဖအား စားဖားလုပ္၊ ၀ါဒျဖန္႕ေသာ လူအခ်ိဳ႕့၏ အျမင္တြင္ ဆရာေတာ္ဟာ ေတာင္ပိုင္းသား။ ရမ္းၿဗဲသားက စစ္ေတြမွာ လူတြင္က်ယ္လာလုပ္သည္။ ဆရာ ေတာ္ကို ဖယ္လိုက္လ်င္ စစ္ေတြကေက်ာင္းေကာ္မတီက လုပ္ငန္းတစ္ခုလံုး ပိုင္လာမည္။ ယခုေခတ္မွာ ေရပန္းစား ေနေသာ အင္ဂ်ီအိုမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ လုပ္လ်င္ သူတို႕ အဆင္ေခ်ာမည္။ ဤသို ့ရိုးရိုးေတြးသည္။ သို ့ေသာ္-
နအဖအျမင္မွာေတာ့ဆရာေတာ္ကရခိုင္သမိုင္းသုေတသီ၊ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးမားသူ။ရခိုင္ရာဇ၀င္၊သမိုင္းပိုသိၿပီး ေ၇ွးေဟာင္းပစၥည္းအမ်ားအျပားပိုင္ဆိုင္သူ၊ျပည္တြင္းျပည္ပရခိုင္ႏိုင္ငံေရး၊ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားႏွင့္အဆက္အစပ္ရွိသူ၊ကေလးေမြးျခင္းမွာဟန္ျပအလုပ္။၂၀၁၀ေရြးေကာက္ပြဲေနာက္ပိုင္းတိုင္းရင္းသားအခြင့္ေရးအနည္း ငယ္မွ်ေပးရံုႏွင့္အခြင့္အေရးကိုသံုးၿပီးဒုကၡေပးႏိုင္သူ။ ဒါေၾကာင္းသူ ့ကိုရွင္းပစ္ရမည္။ ဘယ္အခ်ိန္ရွင္းမလဲ။ ဘယ္လိုရွင္းမလဲ။ စက္တင္ဘာမတိုင္ခင္ရွင္းရမည္၊သူ ့ကိုရွင္းလိုက္ျခင္းအားျဖင့္သံဃာေတြလွဳပ္ရဲေတာ့မည္ မဟုတ္။အက်င့္စာရိတၱကိုထိုးႏွက္တိုက္ခိုက္ၿပီးရွင္းပစ္က ေနာင္နလန္ထူႏိုင္ေတာ့မည္မဟုတ္။ ရွင္းသည့္အခါ စစ္ေတြသားမ်ားကိုအသံုးခ်မည္။သို ့ပါမွ ရခိုင္ျပည္ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ေျမာက္ပိုင္းျပႆနာပိုႀကီးလာမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ဆ၇ာေတာ္အားရခိုင္ေတာင္ပိုင္းက အၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္ေထာက္ခံေနဆဲျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ပင္။ဟုတ္သည္ရွိ္မဟုတ္သည္ရွိ နအဖ စားဖားတို႕ကဆရာေတာ္ကိုတူမႏွင့္ယိုးစြပ္ကထဲကပင္ စစ္ေတြသားမ်ားအေပၚ ရခိုင္ေတာင္ပိုင္းမွ လူေတြကလံုး၀အျမင္မၾကည္ၾက။ အံႀကိတ္ေတာက္ေခါက္ၾကသည္။ ဗမာစစ္၀ါဒီတို ့၏သည္းျခည္ႀကိဳက္ပင္။ ေတာင္ပိုင္း ေျမာက္ပိုင္း ေသြးကြဲေလ စစ္၀ါဒီ နအဖ ၾကိဳက္ေလပင္။ သည္အထဲ ၂၇ ဂ်ဴလိုင္ ၂၀၁၀ ေနရဥၨရာ သတင္းေရးပံုေၾကာင့္ နိုင္ငံျခား ေရာက္ေနသူမ်ား ဆတ္ဆတ္ခါ နာၾကသည္။
ထိုးစစ္ဆင္ေလၿပီ။ ဆရာေတာ္အားကိုးယံုၾကည္ေသာေကာ္မတီတြဲဖက္အတြင္းေရးမွဴးကိုထြန္းသိန္း(မာတင္ဇံ အင္ဂ်ီအိုမွေက်ာင္းျပရန္ငွားေပးထားသူ)ဦးေဆာင္ၿပီး၊၂၂-၇-၁၀ေန ့တြင္တရားစြဲလိုက္သည္။ တိုင္ခ်က္မွာ နအဖ အႀကိဳက္ပင္။အဓိက----
၁။ေငြေၾကးအလြဲသံုးစားမွဳ(အင္ဂ်ီအိုႏွင့္ရခိုင္သားကိုရန္တိုက္ျခင္း)
၂။မာတုဂါမႏွင့္ေဖာက္ျပားမွဳ(ေနာင္ရခိုင္စာေပသမိုင္းေလာက၊ရဟန္းေဘာင္မွရာသက္ပန္ထြက္ခြါ၊လူေတာ မတိုးေစျခင္း)
၃။အေလာင္းေဖ်ာက္မွဳ(လူမဆန္ေစျခင္း၊ယံုၾကည္မွဳကင္းမဲ့ေစျခင္း)
၄။ႏိုင္ငံေရးမွဳ(သံဃာေတာ္မ်ားနိုင္ငံေ၇းမွေရွာင္ၾကဥ္၊သမိုင္းသုေတသီမ်ားကိုထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း)
၂၇-၇-၁၀ေန ့၊ရခိုင္ႏွင့္ပတ္သက္လို ့ဗမာစစ္၀ါဒီမ်ားေအာင္ပြဲခံေသာရက္ျမတ္..၊ဆရာေတာ္ႏွင့္မဟာမုနိေက်ာင္း သားတို ့၏အမဂၤလာေန ့၊
ဆရာေတာ္အေပၚပုဂၢလိကခံစားခ်က္ႏွင့္ထိုးႏွက္သူတို ့အတြက္မဟာေအာင္ပြဲေန ့မွ ဟုတ္ပါေလစ..။
ဘာေျပာေျပာ….
အခုေတာ့…ဆရာေတာ္(သို ့မဟုတ္) သမိုင္းပညာရွင္ တစ္ေယာက္ကို ေထာင္ထဲပို ့ႏိုင္ခဲ့ေလၿပီ။ မည္သူျမတ္ေလသနည္း။ စစ္ေတြၿမိဳ ့နယ္သံဃနာယကပင္ အရိပ္မက်လိုက္။ ေရႊဥနည္းလို ့ငန္း ကိုေတာ့ ရွင္းပစ္လိုက္ၿပီ။ ငန္းရိုးပင္ ကိုက္ခြင့္ရပါ့မလား…။ငန္းသားစားခြင့္ကိုေတာ့ ရမည္မထင္ပါ…။ေက်ာင္းႏွင့္လုပ္ငန္းအားလံုး စစ္၀ါဒီမ်ားအကုန္ ယူၾကေပမည္။ မဟာပထ၀ီေျမႀကီကိုပင္ သည္အတိုင္းထားမည္မဟုတ္၊ ရာဇ၀င္ေတာ့ရိုင္းေလေတာ့မည္လား။ အမွန္တရားကိုဖံုးကြယ္ဖို ့ မီဒီယာမ်ားကိုသံုးၿပီး ဆရာေတာ္ကိုအျပစ္ဖို ့၊ဂုဏ္သိကၡာကိုယခုထက္ပိုၿပီး၀ိုင္းခ်ၾက အံုးမွာလား။ သင္တို့ သည္လို လူမဆန္တဲ့အလုပ္ မ်ားမ်ားလုပ္ေလ ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ေျမာက္ပိုင္းကြဲေလ၊ စစ္၀ါဒီ မ်ား ထကေလ…။
ဖမ္းေတာ့မည္ကိုသူသိသည္။ေရွာင္ေနဖို ့ေျပာသည္။သူအမွားမရွိေရွာင္စရာမလိုတဲ့။ငါရခိုင္အတြက္လုပ္သည္။ ငါ့အတြက္တခုမွမပါ။သည္ကေလးမ်ားကိုထား၍လည္းငါမသြားႏိုင္။ေထာင္က်လည္းမတတ္ႏိုင္။သူတို ့ဖန္တီး ျခင္းသာျဖစ္သည္။ထို ့ေၾကာင့္ငါေရွာင္စရာမလိုဟုေျပာသည္။ခပ္ေအးေအးပင္လုပ္စရာရွိသည္ကိုဆက္လုပ္ေန သည္။ဥာဏ္နီဥာဏ္နက္ႏွင့္ေကာက္က်စ္သူမ်ားအတြက္သာေၾကာက္ရမည္။သူ ့ကိုသူယံုသည္။ယံုၾကည္ခ်က္ ႏွင့္မတုန္မလွဳပ္အခ်ဳပ္ထဲသို ့လိုက္သြားခဲ့ျခင္းပင္။ရခိုင္ရာဇ၀င္သမိုင္းအတြက္၊ရခိုင္ရင္ေသြးငယ္မ်ားအတြက္ သူစိတ္မေကာင္းျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ သို ့ရာတြင္သူတို ့ကသခင္၊ကိုယ္ကကၽြန္။ မတတ္ႏိုင္ေရးခ် မတတ္ႏိုင္။
သတိမမူဂူမျမင္။စားခြက္တစ္ခုေၾကာင့္ေခြးတစ္မ်ဳိးလံုးသိကၡာက်ေစမည့္အျဖစ္။ရင္ထုမနာျဖစ္မိသည္။ ေနာက္ကြယ္က ဗမာစစ္၀ါဒီမ်ားမၿပံဳးဘဲ ၀ါးလံုးကြဲပမာ ဟားတိုက္ရယ္ေမာေနေပလိမ့္မည္။ ယခုႏွစ္မ်ားအတြင္း ရခိုင္အခ်င္း ခ်င္းသစၥာေဖာက္လို ့က်ဆံုးခဲ့ရသည့္ေတာ္လွန္ေရးရဲေဘာ္မ်ားလာေပၿပီ။။ေအာ္..အဖရခိုင္ျပည္..။
အမွဳအေျခအေနမ်ားကိုေနာက္ထပ္ပို ့မည္။မွတ္မွတ္ရရ ရင္ခြင္ပိုက္ရို ့နားခိုရာ မဟာမုနိဗုဒၶ၀ိဟာရ ဗီဒီယိုေခြ မ်ားလည္းထြက္ခဲ့ပါသည္။
ေနာက္ထပ္သိရသတင္း။(၁-၈-၁၀ေန ့ေန့လည္၁း၀၀နာရီ)
၂၂-၇-၁၀ေန ့တြင္ နပခတိုင္းမွဴးကိုယ္တိုင္အမွတ္(၁)ရဲစခန္း၌တေနကုန္ေန၍ဆရာေတာ္ဖမ္းဆီးေရးအတြက္ စီစဥ္ညႊန္ၾကားေနခဲ့သည္။ယင္းေန ့တြင္ပင္ဆရာေတာ္လိုအပ္ခ်က္မွန္သမွ်ကူညီေဆာင္ရြက္ပါမည္ဆိုေသာ မဟာမုနိဗုဒၶ၀ိဟာရမိဘမဲ့ကေလးေက်ာင္းေကာ္မတီ၏တြဲဖက္အတြင္းေရးမွဴး ကိုထြန္းသိန္း ဦးေဆာင္သည့္ ေကာ္မတီ၀င္မ်ားက တိုင္းမွဴးအသင့္ယူလာေသာဦးပညာစာရကိုစြဲဆိုမည့္တိုင္ခ်က္အားလက္မွတ္ထိုးေပးခဲ့ ၾကသည္။ထို ့ျပင္ဆရာေတာ္ႏွင့္ေဖာက္ျပားပါသည္ဆိုေသာ ဆရာေတာ္၏တူမ မာလာ(အသက္၂၀ႏွစ္၀န္းက်င္) ႏွင့္မဟာမုနိမွေက်ာင္းသား(၄)ဦီးအားရဲစခန္းသို ့ေခၚကာေဖာက္ျပန္သည္မွာမွန္ပါေၾကာင္းအဓမၼလက္မွတ္ေရး ထိုး၀န္ခံေစခဲ့သည္။ဗီဒီယိုမွတ္တမ္းယူထားလိုက္သည္။
ဆရာေတာ္အားဖမ္းဆီးၿပီးေနာက္ေန ့(၂၈-၇-၁၀)ေန ့တြင္ရဲမင္းႀကီးက စစ္ေတြၿမိဳ ့နယ္သံဃနာယကအဖြဲ ့ကိုပင့္ ဖိတ္ကာ ဆရာေတာ္ဦးပညာစာရကိုဖမ္းဆီးရသည့္ျပစ္မွဳမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ရွင္းျပသည္။ထို ့ေနာက္ “တပည့္ေတာ္တို ့ဦးပညာစာရကိုဖမ္းခ်င္လို ့ဖမ္းရတာ မဟုတ္ပါဘူးဘုရား၊ မဟာမုနိမွာစာျပေနတဲ့ ေက်ာင္း ဆရာဦးထြန္းသိန္း နဲ ့ေနာက္တေယာက္ကတိုင္တန္းလို ့အေရးယူရတာပါဘုရား “ဟုေလွ်ာက္ထားခဲ့သည္။ အိမ္ၾကက္ခ်င္းအိုးမဲသုတ္၍ ခြပ္ခိုင္းျခင္းျဖစ္သည္။
မေန ့က(၃၁-၇-၁၀ေန ့)တြင္နပခတိုင္းမွဴးကိုယ္တိုင္မဟာမုနိဗုဒၶ၀ိဟာရသို ့ေရာက္လာသည္။အသက္၂ႏွစ္မွ ၇ႏွစ္ထိကေလးငယ္ ၄၅ဦးကိုကားေပၚတင္ေခၚသြားသည္။မည္သည့္ေနရာေခၚသြားသည္ကိုမည္သူမွ်မသိရ။ သို ့ေသာ္ပါလာေသာစစ္သားတစ္ဦးက ေက်ာင္းအလုပ္သမားမ်ားကိုေျပာၾကားခဲ့သည္မွာ မင္းတို ့စိတ္နဲ ့ဘာမွ မလုပ္ၾကနဲ ့။အားလံုးႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ျဖစ္သြားၿပီ။ဒီကကေလးေတြအားလံုးေနာင္တပ္မေတာ္သားေတြျဖစ္ၾကမွာပါ ဟုေျပာသြားခဲ့သည္။
ယေန ့(၁-၈-၁၀)ေန ့ညေနပိုင္းတြင္လည္းစစ္မွဳထမ္းရန္ အလယ္တန္းႏွင့္အထက္တန္းကေလးမ်ားလာယူမည္ ဟုသိရသည္။
သတိလက္လြတ္ငွက္ေတာင္ကၽြတ္ျခင္းမွကင္းေ၀းၾကပါေစ။
ရခိုင္ျပည္ညီညြတ္ေရးအတြက္၀ိုင္း၀န္းေဆာင္ရြက္ၾကပါ။

ခိုင္သူရိန္

1 comment:

  1. just only talking is not useful.
    Look! no one can fight than shwe and party.
    only talking, talking and writing.

    ReplyDelete